Horalka Vendula

22.12.2021

Ahoj všichni! Dnešní rozhovor bude se ženou, která se nedávno stala členkou STK OB. Jmenuje se Vendula Pannová a na naše dotazy odpovídala písemně (znakovku zatím neovládá ;), proto se Mája ujala překladu jejího textu do znakového jazyka pro Vás, co sledujete toto video. Kdo by přesto i tak chtěl Vendulu vidět, může se podívat níže do článku, kde jsou její fotky.

Vendula Pannová

klub: SK SKIVELO Olomouc / SK OB Ostrava, 7 let v OB

Ahoj! Teď natáčíme rozhovor s Vendulou, kterou Mája tlumočí z jejího textu.
Ahoj!

Jak jsi se dostala k OB a jak často ho běháš? Co se ti na něm líbí?
Na mateřské dovolené s prvním synem jsem se trochu nudila a potřebovala jsem se hýbat. Jakýkoliv pohyb venku v přírodě je moje životní filozofie! Manžel dříve jako student také běhal OB a tak mě zaučoval. Naučil se i kreslit OB mapy, takže mám kde běhat.

Líbí se mi, že je to jeden z mála sportů, kde není hromadný start, je to kombinace fyzické a psychické zdatnosti, šikovnosti, umět se správně rozhodnout a vše je jen na tobě. Každý závod je neopakovatelný a na jiném místě a dostanu se do míst, která bych určitě normálně nenavštívila. Poznám u toho spoustu skvělých lidí, se kterými mohu sdílet své postupy, svá rozhodnutí, překážky na trati, zážitky...

A je to též ideální rodinný sport, kdy si každý zaběhne to svoje a je spokojený.

Nemusím jako rodič někde ve sportovní hale čekat, až synovi skončí kroužek ... A můžu běhat i do devadesáti let ... Po závodě doma spáruji OB mapu s GPS daty a nestačím se divit, co jsem v lese vymýšlela.

Co je tvým dalším koníčkem vedle orientačních běhu?
Od dětství je to především vysokohorská turistika, turistika, běžky, občas kolo a nyní OB. Doplňkově trailové a horské půlmaratony. Kvůli kondici nemám ráda silniční a městské závody.

Máš dvě děti, jak se ti to daří skloubit s OB?
Mám především skvělého manžela, který mě v OB neskutečně podporuje a pomáhá. Myslel si, že mě ta záliba v OB přejde, ale ono je to horší, baví mě to čím dál víc! :o) Jediné, co mě teď trápí - je akutní nedostatek času z důvodu stavby rodinného domu a mého dálkového studia, které je vždy v sobotu... To se mi opravdu nehodí! Ještě rok to ale musíme vydržet.

Jen doplňujeme, že závody jsou přizpůsobené i pro rodiče s dětmi, mimo jiné bývají školky pro děti, kde je možné nejmenší děti nechat zatímco rodiče běží závod. Vždy se tam o ně někdo stará, občas mají připravený i OB pro nejmenší :) Dále je také možné při přihlašování se na závody do e-mailu nebo do poznámek pro organizátory napsat, že chce každý rodič běžet v jiný čas, aby se mohli vystřídat u hlídání dítěte. Takže si užít orienťák je i pro rodiče s malými dětmi možné!

Běháš ráda sama u OB či ve dvojicích při rogainingu OB?

Zatím mám jen zkušenosti z běžného OB, rogaining bych si moc přála zkusit. Jde o extrémní vytrvalostní sport založený na orientaci v horském terénu a týmové spolupráci. Úkolem je v určeném časovém limitu nalézt za pomoci mapy (zpravidla ve větším měřítku 1:50 000) a buzoly co nejvíce kontrolních stanovišť a tím získat co nejvíce bodů. Kombinace hor a OB je pro mě TOP! Momentálně na to fyzicky nemám, ale věřím, že si rogaining aspoň jednou vyzkouším.

Potkáváš zvířata při závodech OB často? Co dělat pokud jedno potkáš?
Zatím jsem měla tu čest vyplašit jen srnky a zajíce. O divočácích si mohu jen nechat zdát - v životě jsem žádného v lese nepotkala a jsem z toho zklamaná! Divočáci jsou velmi rychlí, takže než bych se vzpamatovala z toho šoku, že jsem ho konečně v lese potkala, byl by dávno pryč!
Ale potkat se s medvědem, na kterého narazil před lety při OB závodech v Západních Tatrách můj manžel, je už zase trochu moc!

Co tě napadne, když se řekne OB? Tři slova, prosím.
Přátelství, dobrodružství a mokré boty!

Jediné, co mě mrzí, je to, že jsem OB nezačala dělat mnohem dříve. Chybí mi ta metodika, zkušenosti a znalosti ze čtení terénu, odhady vzdáleností. Ale nadšení mě neopouští!

Děkuji za rozhovor a za tvé odpovědi :)!

Ahoj! Ahoj!

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky